Afscheid nemen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Afscheid nemen - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Afscheid nemen

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

15 September 2006 | Spanje, Salamanca

Dit bericht heet afscheid nemen omdat bijna iedereen met wie ik de afgelopen tijd omging weggaat....Ik baal er het meest van dat Jen weggaat...nu kan ik niet meer stiekem nederlands praten in de les en Piero (de irritante italiaan) uitlachen, alhoewel aziz ook genoeg van hem begint te krijgen...
Voor de mensen die niet weten wie Piero is, dat is de italiaan van 53 en hij praat voor iedereen....hij eist alle aandacht op en lacht om alles wat hij zelf zegt (muy cansado)...

Maar ja, het enige meisje van de oude groep dat blijft is superarrogant, verwend en vind niemand leuk....De duitse meisjes zijn erg moeilijk in de omgang...ze zijn allemaal erg arrogant en over alles enorm kritisch (of meer zeikerig eigenlijk)...Volgens Andreas is dat echter niet typisch iets voor duitse meisjes, alleen voor degenen hier...Hopen maar dat er snel leuke nieuwe mensen komen....

Vandaag ben ik naar een expositie geweest...Er hingen o.a. schilderijen van Cezanne, Gauguin, Goya en eentje van picasso...De gids was in het Spaans en het valt toch niet mee om te volgen...af en toe eens een woordje maar goed mijn woordenschat wordt iedere les groter.....

Vanavond is er voor het laatste keer vuurwerk en de fiesta is ook voorbij.....

Andreas is nog steeds eigenwijs, maar het heeft ook wel een voordeel om een man in huis te hebben....hij heeft het doucheputje al helemaal gereinigd zodat het weer doorloopt (het was toen ik kwam al verstopt, maar ik dacht eigenlijk dat het zo hoorde hahaha) en hij heeft meer tv-kanalen op de tv geinstalleerd (we hadden er maar twee)...
Nu kan ik naar de Spaanse versie van ´dancing on ice´ en ´sterren dansen op het ijs´ kijken...Echt leuk!!! De ex-man van de prinses van monaco doet mee en een of andere bekende spaanse wielrenner...Verder is er een programma zoals idols...ook erg lachen....en er is hier ´Gran Hermano´ voor de niet zo spaanstaligen onder ons is dat dus Big Brother....Het nieuws hier is moeilijk te volgen, maar ik blijf volhouden...ooit zal ik het begrijpen!!! Ik heb gister een krant gekocht omdat er een aantal dingen op tv waren die ik niet begreep en wel wilde begrijpen....lezen gaat me dus beter af dan het luisteren....

Het weer in Barcelona is echt verschrikkelijk (tornado, veel regen), wij hebben hier gelukkig alleen wat regen gehad, maar vanaf het weekend wordt het weer warmer...

¡Hasta Pronto!

p.s. Papa ik heb je pakket ontvangen, heb het nog niet opengemaakt want ik zit nog op school...maar ik ga het nu mee naar huis nemen...muchos gracias...

  • 15 September 2006 - 12:42

    Olga:

    Hoi San,
    Het is dat het over afscheid nemen gaat, maar het is wel weer een leuk verhaal. Er komen hopelijk weer snel nieuwe leuke mensen.
    Veel tv kijken is ook goed voor je Spaans.
    Ga je nog leuke dingen doen het weekend? Veel plezier
    xxx

  • 15 September 2006 - 17:30

    Fred:

    Hay san, ik reageer heel even voor het eten vrij/avond.
    heb je al gevraagd of er ook nog wat long-stay clienten komen?
    Ben blij da A niet alleen e is maar ook h
    en hij heeft ook verstand van /duitse m's

    Nu ga ik eten tot gauw

  • 16 September 2006 - 09:23

    Sim:

    Ha die Sannie,
    Jammer van het weer, maar na regen komt zonneschijn.
    Wanneer verwachten jullie weer nieuwe mensen? Ik zal voor je duimen dat er wat leuks bij zit.
    En hoe lang blijven die minder leuke mensen dan? Zit je daar je hele studie mee opgescheept of gaan die ook binnenkort vertrekken?
    Ik kwam gisteren Eileen nog ff tegen op de Lappendag. Jaja ik was weer een Purmerends aan het doen ;-)
    Verder alles zijn gangetje hier.
    Ik heb Sebas nog geen grote schoonmaak zien doen. Moet hij toch eens mee beginnen om je te verrassen in December...hihi
    Tot snel! XXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 17395

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: