Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Na regen komt zonneschijn... - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Na regen komt zonneschijn...

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 April 2007 | Spanje, Salamanca

Deze titel heeft twee betekenissen...
Ten eerste is het letterlijk bedoeld...Namelijk het is in Nederland supertjeheet en hier regent het en is het koud...Donderdag zakte de temperatuur bijna 20 graden...Ongelofelijk!!!!

Ten tweede doel ik natuurlijk op alle ellende..na de ellende heb ik wat meer gelukkigheid afgedwongen, namelijk een verwenweek!! (eigenlijk bijna twee verwenweken, hahaha aangezien we ons nu weer moeten voorbereiden op een zwaar examen)

De verwenweek begon met een meidenavond van Maria, Laura en mij...We zouden in eerste instantie trouwboekjes gaan bekijken (want Laura is hier ten huwelijk gevraagd door haar vriendje), maar die konden we niet echt op tijd vinden...Nou ja dan maar gewoon lekker een zwijmelfilm kijken (in her shoes)..verder bestond de verwennerij uit de ellendige hoeveelheid eten; pizza, chips, kaasjes, chocola, caramelijs
en veel tinto de verano (wijn met sprite)...

Daarna kwam het grote shoppen in een winkelcentrum buiten Salamanca...Ik heb mijzelf een aantal mooie kleertjes aangeschaft (sorry paps en mams, maar dit was psychologisch zeer verantwoord en nodig..hahaha)
Om maar gelijk ook even te melden dat ik ook nog 2 paar schoenen heb gescoord (slippers want die heb ik wel nodig met dit warme weer...ahum)...

Verder veel leuke dingen gedaan met enorm veel leuke en lieve vrienden..uitgaan enzo..
En toen kwam het moment dat Laura wegging...snik snik...We gingen met zijn 13en naar de chinees waar we lekker hebben gegeten en drie kannen sangria hebben verorberd en toch maar 7,70 euro moesten betalen...heerlijk!!!
Daarna uit met zijn allen...

In het appartement van Joe en Sebastiaan zijn inmiddels twee nieuwe bewoners gekomen: Helena (uit Engeland) met haar vriend Mustafa (uit afghanistan, maar woonde de afgelopen 7 jaar in Amsterdam)...
Heel erg hilarisch grappige mensen waar ik dan ook veel mee omga...
Sowieso woon ik ongeveer bij Joe en Sebas in huis hahaha ik ben er vaker dan in mijn eigen huis geloof ik....

En toen kwam er toch weer een stukje ellende terug....
Agelopen weekend werd Salamanca verblijd met een angstaanjagend grote groep skinheads vanuit heel europa...Er was hier een concert van een of andere enge band en ze gingen de verjaardag van hitler vieren ofzo...gevolg was dat er een inmense politiemacht op de been was die niet kon voorkomen dat er massale vechtpartijen waren en dat ze een meisje hebben doodgestoken...Ook alle bars enzo waren voorzien van extra beveiliging...Fijne was dat ik het pas hoorde toen we al in een bar stonden (of eigenlijk in een inmense rij omdat ze niet teveel mensen wilden toelaten en veel controle hadden)...Maar goed we zijn ze gelukkig niet tegengekomen...

Wie ik wel ben tegengekomen (tot twee keer toe) is een van de portiers die ons in elkaar heeft geslagen...Ik kwam de Camelot uit en keek hem recht in zijn gezicht...Mijn hart zat in mijn keel echt en ik zag dat hij me herkende...hij zei gelukkig niks...Sebastiaan zei tegen loop door en kijk niet achterom...daarna zag ik hem nog een keer met lucy en toen deed en zei hij ook niks...
Gisteren hoorde ik van een meisje dat Roemeens is dat ze twee roemenen hebben uitgezet naar aanleiding van een vechtpartij op een zaterdag...het bleek dat ze hier ook geen geldig visum hadden..het is goed mogelijk dat dit de jongens waren..
In ieder geval ben ik opgeroepen om me bij de rechtbank te melden voor een verklaring en medisch onderzoek (lekker veel zijn, 2 maanden na dato) ik moet er op 9 mei zijn...Maar heeft dus allemaal niet veel zin meer, aangezien ik ook al bijna wegga...

Maar goed, alles is dus weer peaceful and quiet hier...
Nu me alleen nog even doodstressen voor het examen!!!(begin hem te knijpen....)...

¡Hasta Luego!

  • 27 April 2007 - 08:19

    Olga:

    Hoi San,
    Ben blij dat we weer wat blije mensen zien, te blij soms geloof ik. Ik had je blauwe oog ook nog niet op de foto gezien. Pittig hoor. Is inmiddels wel wat verkleurd naar geel en paars, maar is wel minder geworden zo te zien.
    Veel sterkte met de voorbereidingen voor je Dele. Je kan het!
    Ik spreek je nog over Valencia. Zondag msn?
    Liefs xxx

  • 02 Mei 2007 - 11:13

    Reiger:

    En ik dacht dat Salamanca zo'n rustig lief stadje was... xxx R

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 17388

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: