Bijna voorbij - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Bijna voorbij - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Bijna voorbij

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Mei 2007 | Spanje, Salamanca

jaja het zit er bijna op...

Afgelopen dinsdag had ik mijn eerste deel van het examen; conversatie...Voor mijn gevoel was dit ook het allermoeilijkste deel en daardoor was ik stiekem blij dat ik dat al zo snel had (we dachten namelijk dat het allemaal op dezelde dag zou zijn), want dan heb je het ook maar gewoon gehad...
Het viel achteraf reuze mee...Het ging ongelofelijk snel...Voor mijn gevoel zei ze na 2 minuten al dit was het het...Super opgelucht stond ik dan ook snel weer buiten...

Verder gaat alles zo´n beetje zijn gangetje hier...iedereen gaat zo´n langzaam maar zeker echt weg nu...

Afgelopen woensdag moest ik nog naar de rechtbank (tussen alle examenstress door).... Er ging iemand van de school mee en uiteindelijk was dat Maria de directrice...Dat bleek uiteindelijk precies de goeie persoon te zijn, want al buiten bij de rechtbank moesten we minstens 6 mensen gedag zeggen...Blijkt dat haar halve familie daar werkt, o.a. man, zwager, nicht, neefje en wat zo meer...Ook kende ze veel collega´s...We werden dus allemaal gangen ingeloodst en zie daar ik had zomaar ineens een advocaat...hahaha...haar neefje...Ik moest weer even mijn verklaring geven en daarna moesten we eigenlijk naar de rechtbank...maar ik had inmiddels besloten om mijn aanklacht te laten vallen...Klinkt heel raar en druist ook geheel tegen mijn gevoel in...Probleem is echter dat ik over twee weken naar Nederland terugga en dan gewoon weer opgeroepen word om te verschijnen in Salamanca...Vervolgens heb je kans op 6 kansloze zittingen waarin niks gebeurd en waar maanden overheen gaan...Voor mij heeft dat dus geen zin....Helaas, want zo komen die gasten er mooi mee weg...

Morgen heb ik het laatste deel van mijn examen, ook het langste deel duurt iets van 4 uur... En daarna: FEESTEN...Alle examenstress eruit (tja je moet toch ergens je feestje voor houden)....

Daarna ga ik maandag even lekker op vakantie met mijn mamsie...naar Valencia en een dorpje ergens tussen alicante en benidorm...8 daagjes ongeveer en dan komen we terug en voegt papsie zich nog de laatste dagen hier in Salamanca bij ons..Zodat ik de laatste dagen nog afscheid kan nemen van alle lieve vriendjes en vriendinnetjes die hier dan nog zitten...

Vandaag was mijn laatste lesdag en dat was wel heel raar...Heb hier 8, bijna 9 maanden rondgesjokt en hoorde volgens de leraressen bij het interieur...Dat is wel heel vreemd dat je dan gewoon weer een hoofdstuk afsluit en afscheid neemt van mensen die je in principe niet echt meer gaat zien... Heel vreemd en ik ga al die lieve leraressen hier echt enorm missen....

¡Hasta Luego!

  • 10 Mei 2007 - 16:06

    Olga:

    Hoi San, Heb je net gemaild over hotel in Salamanca enz. Ja, raar inderdaad, je laatste schooldag, na al die maanden. Ik hoop met Fred je leraressen ook nog even gedag te kunnen zeggen. Moet ik nog iets voor ze meenemen?
    Heel veel succes morgen met je schriftelijk. Je kan het. Ben benieuwd! We horen het snel hopelijk.
    We zien elkaar maandag ik elk geval in Valencia.
    Tot dan, toi toi toi en een mooi examenfeestweekend!!
    xxx

  • 10 Mei 2007 - 18:18

    Eileen:

    hey san,
    Heel veel succes morgen!!
    En maak er daarna een super weekend van he!! Leuk dat je nog een vakantie gaat houden met je moeder, gezellig :) Veel plezier!!

    xxx Eileen

  • 10 Mei 2007 - 21:03

    Simcha:

    Lieve Sannie...HEEL VEEL SUCCES morgen! En nog veel plezier je laatste daagjes in Spain met paps, mams en al die andere leuke en lieve mensen waar je de laatste 9 maanden mee hebt geleefd, gefeest en..... dikke xxx Simcha

  • 11 Mei 2007 - 17:41

    Liesbeth:

    Hoi Sandra,
    Nou, je examen zit er inmiddels op. Ik hoop dat het allemaal goed gegaan is, maar dat zal vast wel. Tot nu toe waren al je resultaten toch goed?!!
    Ben je inmiddels al uitgefeest? Of ga je het hele weekend nog lekker door?
    Ik wens je in ieder geval nog veel plezier, je laatste weekjes in Spanje.
    Groetjes, Liesbeth

  • 14 Mei 2007 - 09:10

    Robin:

    hey sandra, ik wens je nog veel plezier in valencia, ik zie je de 22e en 23e nog, dan gaan we nog even hard feesten en dan zie ik je in nederland nog wel weer! geniet even van je vakantie

    groetjes robin

  • 23 Juni 2007 - 20:10

    Willeke:

    Hej San
    Ik wil nog een bericht hier!!! Hoe was je vakantie met je ouders en de laatste feestjes van Salamanca?!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 17404

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: