Mijn klasje - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Mijn klasje - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Mijn klasje

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 September 2006 | Spanje, Salamanca

Zoals jullie bij de foto´s kunnen zien heb ik twee foto´s geplaatst die in de school zijn gemaakt. De eerste is van mijn schoolklasje en de tweede is van Leni en mij..Leni is dus mijn lerares...

Gister is mijn nieuwe huisgenoot aangekomen...Hij heet Andreas is 31 jaar, komt uit Duitsland en is advocaat...Advocaat met bijbehorende eigenschap..Hij is erg eigenwijs en weet alles beter (of is dat gewoon mannen-eigen???)
Maar verder is ie wel ok....

Zaterdag gingen we uit...eerst gingen we naar een discotheek die Cum Laude heette...daar draaiden ze spaanse muziek..Het is erg vrolijke muziek en er is goed op te dansen wat ik dan ook veel heb gedaan....Daarna gingen we naar La Chupiteria...dit is een bar waar je voor 1€ shotjes drinkt (kleine glaasjes met bijv. tequila)...mmm jummie....ik heb er maar niet al teveel van gedronken...Daarna zijn we naar discotheek Camelot gegaan...daar draaiden ze house/dance....We waren erg laat thuis, of eigenlijk vroeg...Mammie en pappie, de volgende zin moeten jullie maar even overslaan (hahaha).......ik was om 7 uur thuis....Zondag heb ik dus eigenlijk weinig tot niks gedaan...tot ´s avonds...toen gingen we weer naar la Plaza Mayor om naar muziek te luisteren...Vanmorgen was dan ook weer errug vroeg dag...Vanavond maar weer vroeg mijn bedje in......

Ow...over mijn bedje gesproken...ik heb mijn grumpy old bedje ingeruild voor a much nicer exemplaar van Jacinta...Jacinta is mijn huisgenootje die vanmorgen is vertrokken...zij sliep wel goed en dus heb ik mijn bed naar haar kamer versleept en andersom...ook heb ik mij maar gelijk de radio toegeeigend die op die kamer stond...Ik kan niet wachten tot in mijn ´nieuwe´ bedje mag slapen....
Hasta Pronto!!!

p.s. Bij de weblog fiestas heb ik nog twee foto´s geplaatst..een is van Jen (belgische meisje uit mijn klasje)en de andere is van de lerares die ik ook wel Maxima noem...ZIj is overigens de baas van de school....

  • 11 September 2006 - 16:01

    Eileen:

    Hey San, Gelukkig is je huisgenoot wel oke, advocaat apart, maar ja... je zegt zelf dat het wel ok is, dus dat is beter! Zowww San, ben je het nachtleven in geweest, wel erg gezellig klinkt het allemaal. Ik kan mij eigenlijk nog steeds niet echt voorstellen dat je daar nu zit en dat je vanalles beleeft! Waarschijnlijk omdat het leventje hier gewoon weer is, is echt weer werk, weekend haha. Maar vanavond ga ik weer dansen, Naast Salsa ga ik nu ook Zouk doen, lijkt op Salsa maar dan ff anders. Heb ik wel zin in, ff weer ontspanning! veel succes en plezier verder X Eileen

  • 11 September 2006 - 16:02

    Fred:

    Hallo nachtbraker,
    Heeft e.a. (eigenwijze andreas) nu jouw grumpy bed? Het is toch altijd handig om een advocaat bij de hand te hebben.
    Leuk de foto van je juf te zien.
    gaat het al beter met praten?
    als je uitgaat, wie is 'we' (de duitse meisjes?)
    ik schrijf dit in haast want ik moet nog iets afmaken.
    hasta luego

  • 11 September 2006 - 19:51

    Liesbeth:

    Ola lieve Sandra,
    Leuk hoor dat ik nu ook op je weblog kan. Volgens mij zit je helemaal niet gek daar, midden in het centrum van Salamanca. Het grote voordeel is dan ook dat je na het feesten niet zo ver hoeft voor je bij je bedje bent!! En hoe gaat het met de Spaanse les? Versta ja na de afgelopen week als iets meer of is het nog abacadabra?
    Gisteren hebben Dick en ik je ouders nog door de polder gejaagd : 40 kilometer op de fiets!!! En daarna Reuring-feest. Ze zullen vandaag dan ook wel nodig gehad hebben om weer helemaal bij te komen! Of was het nou andersom .....?
    Ik wens je in ieder geval heel veel plezier.
    Dagdag, Liesbeth

  • 11 September 2006 - 20:42

    Marja:

    Ha die San,
    Dat heb je al je zo lang op vakantie gaat. Is er ineens iemand verdwenen naar Spanje. Gisteren Olga en Fred gesproken, vandaag al je berichten gelezen. Hartstikke leuk San. Wat kan jij schrijven (zit in de familie). We zijn meteen helemaal op de hoogte. Je bent wel even in een andere wereld gestapt hè. Ik vind het heel moedig. Ik wens je veel plezier en sterkte (voor de eenzame momenten. Ik hoop dat ze zeldzaam zullen zijn). San, we blijven je volgen hoor. Ook de hartelijke groeten van Henk. Hij roept net dat hij het heel leuk vindt wat je daar allemaal doet. Kus van Marja

  • 12 September 2006 - 09:18

    Olga:

    Hoi San,
    Wat een leuk klasje, het is bijna privéles. Zit e.a. bij je in de klas? Leuk om je op de foto te zien, je ziet er goed uit. Houden zo. Vind het geweldig wat je allemaal doet in die mooie stad. Hoop dat er nog veel meer leuke mensen voorbij komen met wie je dingen kan ondernemen. Vandaag 28 graden hier! Ja!
    xxxOlga

  • 12 September 2006 - 11:07

    Rogier:

    Zus! Ben druk, maar lees alles! Schrijf je snel weer!! xxxx (ps ben weer vrijgezelllll!!!!)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 17473

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: