Uitgaan!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Uitgaan!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Uitgaan!!!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 September 2006 | Spanje, Salamanca

Gisteravond was echt een superleuke avond...heb enorm gelachen...
Eerst was er voor de laatste keer vuurwerk, daar zijn we met zijn allen heen geweest....We waren met zijn zevenen. Daarna gingen we naar een bar...daar kwamen nog 3 mensen bij...

Eve (uit oostenrijk),
Wytse (Nederlands...Jippie!!!)
Achmaoud (geen idee hoe je schrijft...uit Israel, maar woont en studeert in Nederland)
Eve, Wytse en Achmaoud zijn hier een half jaar (jippie again!!!) om te studeren aan de universiteit van Salamanca...

We stonden dus in die bar en wytse en achmaoud vonden het niet leuk...Toen zei Kerstin, duits meisje van mijn school, laten we naar een hele coole party gaan van de Erasmus societeit (een asociatie voor buitenlandse studenten van de universiteit)...Nou prima...de helft van de groep, de verwende meisjes, wilde niet mee...Dus gingen Kerstin, Wytse, Eve, Achmaoud en ik weg...
Toen we buiten stonden zei wytse ineens: he, deze bar heet ook zo...het is gewoon deze tent hoor...
En wij allemaal: nou nee hoor wytse die bar is hier niet, die is veel verder...ahum..voel je hem al komen???

ja hoor, drie kwartier rondlopen later hadden wij met zijn vijven de conclusie getrokken dat het dus WEL deze bar was...Toen hadden we maar besloten om weer terug te gaan...Toen we daar kwamen stond er echter een enorme rij..echt niet normaal...nou fijn en bedankt Kerstin hahaha...Kerstin ging ook meteen weg, dus waren we nog met zijn vieren over...Toen wilden we maar weer naar de chupiteria gaan (de bar met de shotjes van 1 euro)...daar aangekomen kon je de deur niet eens openen zonder tegen iemand aan te duwen...ook geen goed idee dus...inmiddels waren we al erg melig geworden van het rondlopen en de paranoia van achmaoud (We are haunted by the plaza mayor, wherever we walk we always end there!!!)...achmaoud kwam op het lumineuze idee om naar een hardrock metal cafe te gaan (sorry?, ja echt)..nou ja ik was melig en in voor alles als we maar ergens naar binnen konden...

Nou nog een rondloop-uur later konden we ook die niet vinden...Ik heb gehoord dat er een leuke ska-reggae bar is bij de plaza españa in de buurt (van hardrock metal naar ska-reggae? nou vooruit...)zegt wytse...No way we gaan niet meer op rumours af zegt achmaoud...Ik weet nog wel een leuk jazzcafe op de plaza españa, zegt Eve en dat weet ik heel zeker....nou op naar de plaza españa dus..Jippie eindelijk de jazzbar gevonden en naar binnen gegaan...Het was daar erg grappig..mensen zaten allemaal weed te roken en soms was de jazz ver te zoeken....Nou daar wat gedronken en maar weer verder op onze ´kroegentocht´...Ineens stonden we voor de hardrock metal bar...wij naar binnen...nou dat zou ik in amsterdam dus nooit doen...Veel gasten met lang zwart haar, baarden en tattoos en vreselijke muziek, maar het was echt geweldig!!! We hadden namelijk besloten om gewoon bij zo´n groepje te gaan zitten (hilarisch, je had er echt bij moeten zijn..sandra tussen mannen met zwartgelakte nagels die bier zuipen en doodshoofden op hun t-shirt hebben, terwijl ik dus mijn nieuwe truitje aanhad waarmee ik door kon gaan voor een highschool meisje)...Spanjaarden zijn dus superrelaxed en erg open mensen...we hebben erg leuk met ze gepraat en gelachen...

Inmiddels was het kwart voor drie ofzo en kwamen we weer op het plaza mayor terecht...daar zijn we midden op het plein op de grond gaan zitten totdat het echt te koud werd....Om kwart voor vier rolde ik moe, maar nog nagenietend van deze gekke avond mijn bedje in....

  • 17 September 2006 - 11:30

    Olga:

    Nou San, het is weer een geweldig verhaal. Weg met de vooroordelen! Heb je ook veel aan voor je maatschappelijk werk, als je dat al niet wist. Ken je alle café's van Salamanca al? Gisteren zei Ineke W. dat ze ook zulke leuke herinneringen heeft aan Salamanca, ze had het over een terrasje vlak bij de kathedraal, misschien schrijft ze dat zelf nog wel eens. Ze vond het één van de mooiste steden. Ga nu zo in de Verbeelding stand op de Cultuurmarkt. Was gisteren weer een leuk cabaretprogramma met 2 jonge cabaretiers.
    Sterkte volgende week zonder Jen. xxx
    PS kun je RTL 5 ontvangen voor de docusoap met Karin?

  • 17 September 2006 - 16:14

    Eileen:

    Hey San, Wat een belevingen zeg, hahaha Ik zie je echt al helemaal zitten tussen die mannen. Maar leuk dat er weer leuke mensen zijn, waar je mee op stap kan. Je bent echt aan het stappen he!
    mijn weekend was saai, niet veel gedaan, jammer want nu begint de week weer, pfffffffffff maar goed! Morgen heb ik inspectie, Dinsdag ga ik vissen met mijn klas, zie je me al gaan. Wordt volgens mij een hele ervaring. je hoort het nog oke?
    fijne week!
    x Eileen

  • 17 September 2006 - 19:08

    Liesbeth:

    Hoi Sandra,
    Van jazz naar hardrock, gaat dat wel helemaal goed? Ik ben benieuwd waar je gisteravond en vanavond weer geweest bent, of heb je geen deathmetal cafe in Salamanca? Dat is toch wel zo ongeveer het ergste wat er is, op muzikaal gebied dan. Salsa lijkt me trouwens wel erg leuk. Of is dat meer iets voor onze generatie? David zegt dat salsa in Spanje voor iedereen is, jong en oud, iedereen doet mee. Is dat ook jouw ervaring? Nou, je moet gewoon maar de dingen doen die je leuk vindt! Heel veel groeten, ook van Dick en David.

  • 17 September 2006 - 20:53

    Monci:

    Ola Sandra,
    Como esta? Ik had al een tijd niet meer gekeken maar als ik zo alle verhalen achter elkaar lees, kan ik alleen maar constateren dat het heel goed met je gaat. Hartstikke leuk. Lekker veel ondernemen, feesten en tussendoor nog een beetje Spaans leren ook. Geloof me, dit ga je nooit meer vergeten. Zelfs niet als het eens wat tegen zit of als je Nederland mist. Heb zelf in een heel grijs verleden drie maanden in Duitsland gezeten en kijk daar ook met heel veel plezier op terug. Een ervaring die niemand je meer afneemt. En ja, je hebt gelijk: Duitsers kunnen arrogant zijn. Maar vaak ik het toch alleen de buitenkant. Er is gewoon een enorm cultuurverschil. Het lijkt zo dichtbij, maar dan ook weer zo ver.
    Hier gaat alles z'n gangetje weer. Iedereen is na de vakantie weer opgestart. De scholen draaien weer volop. Bowien druk met turnen. Sacha probeert haar hoofd boven water te houden tijdens de zwemles. Jeroen is veel trainingen aan het volgen (schijnt nog veel kennis te missen..) en ik zit ook weer volop in het werk. Help! O ja, en ik ben vandaag ook nog clubkampioen van de tennisvereniging geworden. Eh, in welke categorie? Sst, in ocho. Met een vreemde man (die overigens er wel voor gezorgd heeft dat we uberhaupt nog punten hebben gehaald: ik overwoog deze weeg maar op dammen te gaan). Een mixje dus. De riante beker is al door Bowien in beslag genomen.
    Nou San, ik moet nog even een briefje van Jeroen z'n tennisbestuur censureren (of was het redigeren?) en dan gauw naar mijn heerlijke waterbedje (wordt je al jaloers?). Veel succes verder! Monci

  • 18 September 2006 - 09:58

    Jen(neke):

    Sinds mijn terugkomst in België is dit het eerste moment dat ik op internet geraak en al meteen zie ik een fantastisch verhaal staan dat ik eigenlijk voor geen geld van de wereld gemist zou willen hebben. En zeggen dat ik op dat moment lekker op de luchthaven zat te zitten zonder te slapen, wachtend op mijn vlucht op de volgende morgen! Kan je geloven dat ik op mijn vlucht naar belgië 8 van die kotszakjes heb moeten bijbestellen? Mijn maag was overduidelijk nog niet helemaal gerecupereerd van de voorbije week!!!
    Ik ben ook heel blij voor je dat er wat nieuwe Nederlandstalige mensen zijn in Salamanca en dat deze iets langer blijven dan ik heb gedaan!
    Ik wens je nog heel veel plezier toe, en ik zal af en toe nog eens een blikje komen werpen op al je avonturen!!

    Groetjes uit het verre België!
    Jen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 17407

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: