Omgeving Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Omgeving Salamanca - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Omgeving Salamanca

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

19 September 2006 | Spanje, Salamanca

Allereerst wil ik weer even bedanken voor alle leuke reacties die ik krijg op mijn verhalen...ik vind het superleuk en elke keer weer een verrassing om te lezen wie er allemaal reageren...
Ik wil ook nog even terugkomen op de reactie van Liesbeth op het uitgaan...Liesbeth, je hebt meer verstand van muziek dan ik, want het WAS een deathmetal cafe...Tja ik heb dus ook niet zoveel verstand van dat soort muziek, maar ik heb het even nagevraagd....
Maar goed, het is dus inderdaad niet hele vrolijke muziek....ahum
Ik denk dat ik het terras bij de cathedraal wel ken (als het er nog is), aangezien ik bij de cathedraal woon...er is daar ook een plaza met veel bomen waar veel studenten in het gras zitten....

Zaterdag overdag heb ik de universiteit van Salamanca bezocht...dat is wel een must-do als je hier bent...Het was erg mooi, maar wel veel geld voor weinig zien....Daarna heb ik wat geexperimenteerd met koken...Ik heb rijst met kip gemaakt en een sausje van kookroom met currypoeder en perziken...Andreas en Koen (belgische student van school, maar inmiddels vertrokken) vonden het erg lekker....Mijn kookkunsten worden dus erg op prijs gesteld...vanavond gaan we met een groep koken in ons appartement....
Ow over ons appartement gesproken....we hebben een buurvrouw die niet helemaal goed in haar hoofd is....ze loopt de hele dag te schreeuwen en ze heeft over ons geklaagd....ze hoort onze douche namelijk als wij aan het douchen zijn en Andreas en ik waren met elkaar aan het praten in de keuken en toen werd er opeens keihard op de muur gebonkt....Bleek dat hun slaapkamer naast onze keuken zat...ja weten wij veel...anyway...de buurvrouw stond zo´n beetje te krijsen dat we ze uit hun slaap hielden en toen zei andreas heel droog dat door haar geschreeuw de hele flat wakker werd...hahaha ze werd helemaal gek...Maar ja de volgende dag hebben we het aan de bazin van deze school verteld en zij zei dat die buurvrouw dus gek is en dat er al eens met ze gepraat is dat ze niet zo raar moeten doen en toen zijn ze een tijde opgehouden...maar ja nieuwe lichting studenten, nieuw gezeur blijkbaar....De school houdt het in de gaten en als ze blijft schreeuwen gaan ze met hun praten....

Maar ja mijn blog heet dus omgeving omdat we zondag met de auto van andreas zijn gaan rondrijden in de omgeving...Het landschap lijkt veel op een woestijn, maar dan met bomen en koeien, maar toch was het erg mooi...Ik kreeg een beetje een Zwitserleven gevoel, maar dan zonder het geld(vliegt mijn zak uit)....We gingen naar een dorpje in de bergen met een hele oude brug over een rivier..Verder gingen we wandelen in een park...dat was ook erg mooi, totdat Andreas een stuk huid van een slang vond (je weet wel als ze vervellen)...nou ik vond het gelijk niet meer leuk en wilde terug...maar ja ik had geen keus, want de jongens wilden verder..nou dapper als ik ben (ahum) toch maar verder lopen, met constant een trillend gevoel in mijn voeten....ik was zoooooo niet blij...maar ja, achteraf waren ze erg trots op me dat ik het had doorstaan....

´s avonds gingen we nog naar een bar, omdat het Koen zijn laatste avond was...Ik lag weer veel te laat in mijn bedje, maar heb maandag toch goed opgelet op school....Ik heb trouwens ook murphy´s bier gedronken in een irish pub...het is donker bier en smaakt veel beter dan ons nederlandse bier (tja..sorry)....Maar na drie slokken had ik hier ook alweer genoeg van...Voorlopig geen bier meer voor mij...het blijft vies!!!

p.s. Er staan nieuwe foto´s bij mijn log over uitgaan...het is een foto van mijn groepje medestudenten en een foto van het nachtelijke avontuur op de plaza mayor...

  • 19 September 2006 - 09:56

    Fred:

    Nu san zo'n buurvrouw is wel ideaal om ook schelden en foeteren in het spaans onder de knie te krijgen, je mag haar daar wel dankbaar voor zijn.
    Leuke trip zo te zien , doet me weer denken aan een zinnetje uit les 1 van ons spaanse leerboek van vroeger: "una llanura secca, casi sin arboles"
    nu komt toevallig Magda langs ik vervolg later

  • 19 September 2006 - 10:27

    Henk:

    Hoi Sandra. Even een paar letters van mij. Ik vind het erg leuk je belevenissen op afstand mee te maken. Ja je blijft daar een mooi tijdje hè. Je moet daardoor wel veel afscheid nemen. Maar als dat elke keer met een soort feestje is dan heb je alleen al om die reden nog veel te feesten.
    Nou dat was het op dit moment. Groeten uit de Meeuwstraat en tot mails

  • 19 September 2006 - 13:01

    Lon:

    Hi San,
    leuk dat je zoveel doet. Als je weer met een van je maten op reis gaatprobeer dan een keer naar avila te gaan. minder studenten, maar ook leuk.

  • 19 September 2006 - 13:41

    Jen:

    Blij te horen dat je mijn rijst-recept toch eens hebt uitgeprobeerd!!!

  • 19 September 2006 - 13:43

    Rogier:

    Hee zus! Wat een goeie dingen lees ik! Sorry heb even een tijdje niet meer gepost, want erg druk gehad met alle voorbereidingen voor deHop en Apsap!

    Ik heb mn huis geschilderd afgelopen zondag met de boyz.. PimDizzle aka Melrose PimP, Cheese aka C-Diddy and the family, Beaulove aka Beaularge aka Beaumega, Tropical Danny aka Danny de Funk, JorisEnDeDraak aka Horik Din Ochen en natuurlijk Belson de Lion King aka Don L de Bel oftwel Leon!

    Die lelijke gele en blauwe muren zijn nu gewoon mooi wit en ga binnenkort de IKEA leegkopen, dikke bank en eettafel. Wordt nu een echt huis dus...

    Heb je mn laatste mail wel ontvangen? Ben benieuwd of je Nederland mist of juist helemaal niet!

    Hier gaat het allemaal goed verder..

    Check onze nieuwe site met onze hele portfolio erop:

    www.hendsumandyoung.com

    Ik mis je
    Veel plezier.
    GENIET
    GENIET
    GENIET!!!!

    Loveyou xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 17472

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: