Halloween!!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Halloween!!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Halloween!!!!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

01 November 2006 | Spanje, Salamanca

Gister was Halloween....Maria de lerares had gezegd dat het hier niet zo´n groot ding is...maar we gingen uit en heel veel mensen waren verkleed en al de bars waren versierd...

Gister gingen we dus uit omdat we vandaag een vrije dag hebben...De spanjaarden hebben weer eens een feestdag alhoewel ik heb gehoord dat ze het in duitsland en omgeving ook hebben...Het feest heet hier todos los santos (alle heiligen?) hebben wij dat ook in Nederland????

Maar goed het uitgaan was meer dan leuk...heb me meer dan vermaakt en helaas ook net iets meer gedronken dan goed voor me is...(hips..) Lange tijd geleden dat ik echt dronken was....We waren in een bar waar je 4 euro betaald en zoveel kan drinken als je wil...Maar het geldt alleen voor Sangria, Een ander wijndrankje met cola (drinken ze hier veel!!) en bier.....Nou ja ik dus aan de sangria...Het werd al leuker en leuker en al later en later...om 6 uur lag ik in bed en opnieuw met de belofte voorlopig maar niet meer zoveel te drinken hahaha....En natuurlijk de bijbehorende morning-after: kater, stem kwijt, supertje gaar....

Verder hebben we weer een nieuwe lichting schoolgenoten erbij....Zoals al eerder vermeld Sandra, 18 jaar uit Noorwegen die ook in ons appartement woont....Ze is op zich erg aardig, maar errug vermoeiend...Ze praat hard en veel...Ze probeert in alle talen die ze spreekt 300 woorden in een minuut te proppen....Ze spreekt naast Noors vloeiend Frans (want op franse school gezeten) en ook Spaans (want moeder is Spaans)...Ze drinkt alcohol alsof het water is en wordt daar niet dronken van (ben ik al zo oud???)

Verder hebben we een nieuw Japans meisje dat megumi heet...Ze is net zo schattig als haar naam....ze ziet eruit als 17 en ze is 28!!! (hoe doen die japanners dat toch???) Chie was maandag jarig en is 25 geworden, zou je ook niet zeggen...

Verder zit er voor een week een Frans meisje in mijn klas....ze heet Bernadette en is (let op) 14 jaar!!!!! Ze spreekt vloeiend engels, omdat ze in Amerika heeft gewoond en woont in de sjiekste wijk van Parijs...Ze is erg schattig...We hadden het over scheldwoorden en toen zei ze dat het woord fuck niet bestaat in Frankrijk...we hebben haar voorzichtig geprobeerd uit te leggen dat ze het misschien gewoon niet kent...

En verder is daar Tobias...25 uit Bremen...Wat het aantal Sandra´s in de school op 2 zet, het aantal Tobiassen ook (we hebben nu de oude en de nieuwe tobias) en 2 Christine´s...Wat het allemaal gecompliceerd maakt...We zitten namelijk in de klas dus met 2 tobiassen en 2 sandra´s

Volgende week maandag start ik in een nieuw niveau...niveau medio....Nu moet ik een betoog schrijven over de immigratie in Nederland....En vanavond vroeg naar bed!!! ¡Hasta Luego!

  • 01 November 2006 - 20:26

    Jen:

    In belgië noemen ze dat 'allerheiligen' en dan heeft iedereen toch ook een dat vrijaf, en de dag die erop volgt is 'allerzielen' en dan is da voor sommige ook vrijaf, voor anderen niet

  • 05 November 2006 - 15:46

    Eileen:

    Hey San, Sorry dat ik net ff niet spraakzaam was, moest vanalles doen, en was niet achter de computer.
    Maaruh ik was gister naar Cantenero (salsabar) Errug leuk, En is ook wel wat voor jou, want jij kan met de meesten communiceren. Jeetje zeg, allemaal spaans sprekenden, dus,als je weer terug bent en je mist het spaans, of je wilt oefenen, kan gewoon in Amsterdam!!!! (lekker dichtbij)
    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 17408

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: