Salamanca en Madrid con mis Padres - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Salamanca en Madrid con mis Padres - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Salamanca en Madrid con mis Padres

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

05 December 2006 | Spanje, Salamanca

Ja...daar stapten ze dan uit de bus, mijn lieve papsie en mamsie....Heel raar, Nederland is ineens weer zo dichtbij....het zijn niet langer meer twee aparte werelden...
Ze gingen nu ook mijn wereldje hier bekijken...Dat is raar want van beide kanten realiseerden we ons dat de wereld echt gewoon doorgaat op die plek waar je je niet bevindt...Ik hoorde natuurlijk alle verhalen over jullie allemaal daar, welke feestjes mijn ouders hadden gehad, wat ze allemaal hadden gedaan....Dat ik van iedereen de hartstikke groeten moest hebben en dat jullie me blijven volgen...Echt leuk!!!

Maar goed, daar waren ze dus...Ze hebben met eigen ogen kunnen bekijken hoe (goed) het me afgaat hier...hoe groot en schoon mijn kamer is, hoe 'mijn' stadje nu echt is en met welke leuke mensen ik ben omringd...En natuurlijk mijn schooltje met de verschrikkelijk lieve, leuke en zorgzame leraressen....Die het overigens erg leuk vonden om mijn ouders te zien en blij verrast waren door het Spaans van mijn mamsie (ze hebben het er nog weleens over, aangezien ze de eerste ouders zijn waar ze verder komen dan een beleefd handje en een vreemd uitgesproken 'hello'...

Ik heb mijn ouders natuurlijk alle (voor mij) interessante plekken laten zien en die plekken die ik zelf nog niet had ontdekt hebben zij ontdekt als ik op school zat...Ik heb veel en lekker gegeten...lekker tournedos, aangezien ik dat al ruim drie maanden niet had gegeten (sowieso eet ik hier weinig vlees)...Nu kan ik er weer even een maandje vleesloos tegenaan....

Ironisch detail tussendoor is trouwens dat me in drie maanden tijd niets (echt) vreemds is overkomen en dat ik binnen een half uur met mijn ouders mijn mobiele telefoon kwijt was...in de taxi laten vallen!!! Heel handig, maar gelukkig was mamsie in de buurt die het in haar beste Spaans snel wist op te lossen...

Nou en toen was het ineens alweer vrijdag en gingen we naar Madrid...Grote stad...enorm, maar wel leuk...In vergelijking met Madrid is Amsterdam echt een dorp...We hebben overigens niet een keer de metro gebruikt, maar alleen maar gelopen.....
We zaten in een goede hostal, erg in het centrum...
We hebben 3 musea bezocht...Prado en Reina Sofia wel vluchtig (nauwelijks echt wat gezien, maar we kunnen in ieder geval zeggen dat we er geweest zijn)... Het museum waar we wel langer zijn geweest was het Thyssen-Bornemisza...Zelfs deze cultuurbarbaar heeft zich er enorm vermaakt...Het leukst vond ik de enorme collectie Nederlandse schilderijen..(zegt zij die nog nooit in het Rijksmuseum of van Gogh is geweest)...Ach toch leuk om helemaal naar Spanje te gaan om Nederlandse schilderijen te bekijken...

Zondag nog even geshopt en leuke kleren gekregen...Ze zijn er weg van hier op school, ze zeggen steeds dat het me goed staat en dat ze de kleur zo vreselijk leuk vinden....(groen vestje met oranje en witte biezen en eronder een oranje shirt).....
Daarna werd het alweer tijd om afscheid te nemen en ieder een andere kant op te reizen...Mijn ouders naar het vliegveld en ik naar het busstation voor de bus terug naar 'huis'....
En toen kwam pas na 3 maanden het gemis naar huis, de heimwee...Ineens was thuis zo dichtbij...Maar goed, de paar dagen erna waren er weer feestjes en was die heimwee ook weer snel weg(gedronken...hahaha grapje mams en paps)....

Lieve paps en mams: Nog enorm bedankt voor de superleuke dagen!!!!

Dikke kus y hasta luego

  • 10 December 2006 - 17:11

    Marije:

    Hey meis,
    Leuke foto's allemaal. Erg leuk ook om je ff te zien. Af en toe spreek ik je mama. Erg leuk.
    Grappig verhaal, dat van je telefoon, haha. Zal je altijd zien, ben je lekker zelfstandig bezig en wil je graag aan je ouders laten zien dat je het allemaal wel redt..verlies je je telefoon, haha. Wees blij dat ze nu weg zijn dan zal er voorlopig niks geks gebeuren :).
    Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 17422

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: