Na Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Na Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Na Madrid

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

07 December 2006 | Spanje, Salamanca

Mijn ouders vertrokken op een zondag.....De donderdag ervoor had ik een afscheidsfeestje van Sandra, Nikki en nice-Tobias....Overigens ben ik ook nog uitgeweest toen mijn ouders er waren (nadat ik ze naar bed had gebracht)...De maandag hadden we opnieuw een (hetzij bescheiden) afscheidsfeestje van Jolmer (Nederlandse jongen die er een weekje was, zie ook foto)....We gingen tapas eten en nog wat drinken.....De rest van de week was redelijk rustig....Tot de vrijdag toen we opnieuw een afscheidsfeestje hadden (ik blijf aan de gang hier)...Dit keer was het het afscheidsfeestje van Arnold (de belgische jongen, zie ook foto)....

Op dit moment is het redelijk rustig in de school Christine zit in de klas met 2 anderen en ik alleen met Chie...Verder is er wel een grote groep Australische scholieren (10), maar zij hebben een geheel eigen programma en zijn hier nog een week.....

Voor diegenen die mijn eerdere blogs hebben gelezen heb ik eerder verteld over een rare engelse man die Peter heet....De leraressen zijn min of meer een beetje bang voor hem en ik word ook niet echt heel gelukkig van hem...Die is dus weer terug op school en maandag zat hij in onze klas en is hij 2 keer in een uur tijd enorm kwaad de klas uitgelopen....De eerste keer waren we een oefening aan het maken en toen fluisterde Maria iets tegen mij...In plaats van te vragen of we even stil wilden zijn, stond ie kwaad op en ging buiten de klas zitten...nou ja, vooruit dan maar....De tweede keer vond hij blijkbaar dat de lerares te snel ging en toen wilde hij iets zeggen...maar hij kwam er helemaal niet uit...brabbelde wat vage woorden en wij begrepen hem gewoon totaal niet...werd ie helemaal rood, begon ie steeds harder te praten en ineens ontplofte hij en stampte de klas uit...heel raar....Nu krijgt ie priveles van een andere lerares, maar ook daar is ie alweer uit zijn slof geschoten...Het is gewoon echt een vreemde man...Zijn broer was hier vorige week om hem te zoeken en proberen over te halen mee terug te gaan naar Engeland, maar hij weigert gewoon...Ik blijf maar een beetje bij hem uit de buurt...

Verder ga ik hier veel om met een aziatische groep die we liefkozend de aziatische mafia noemen hahaha....Zie ook de foto´s....
Met Chie en Yuka kijk ik vaak naar het voetbal...En ik ga ook met ze uit...Het zijn erg aparte mensen....Ze zijn heel lief en zorgzaam, maar ze denken ook erg simplistisch (is dit een nederlands woord?)..Ze zien alleen het goede in mensen, kijken niet echt verder...Maar ik word wel altijd vrolijk van hun opgewekte maniertjes...

Op school gaat alles nog steeds goed....Ik ben hier inmiddels gebombardeerd tot vertaler van teksten van Spaans naar Engels....Ik vind het erg leuk om te doen...

Straks ga ik naar de film (the Queen) en morgen heb ik een dagje vrij (weer een feestdag, gister ook al) dan gaan Chie en Yuka Japans voor me koken...mmmm ben benieuwd
...¡Hasta Luego!

  • 07 December 2006 - 18:26

    Jentje:

    het,
    als ik dat peter-avontuur zo lees zou ik bijna durven vragen: zou het niet kunnen dat die vent autistisch is?

  • 08 December 2006 - 13:34

    Reiger:

    HEE ZUSIE!

    Hyves Galore!

    Ik zie je snel in P-town getto!

    xxxxxxx

  • 10 December 2006 - 17:16

    Marije:

    Oh japans lekker! Hoop dat je meegeschreven hebt! Dan kan je ook een keer japans voor mij koken.

  • 11 December 2006 - 22:20

    Liesbeth:

    Hoi Sandra,
    Het ziet er allemaal gezellig uit op de foto's. Je kunt zien dat je het daar gewoon erg naar je zin hebt! Straks krijg je nog heimwee wanneer je hier in Purmerend bent. Of mis je de mensen hier toch ook wel een beetje? Ik kan me niet voorstellen dat je onze regen mist (het giet al een hele week!).
    Groeten, Liesbeth

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 82
Totaal aantal bezoekers 17420

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: