Sushi!!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Sushi!!!! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Sushi!!!!

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

13 December 2006 | Spanje, Salamanca

Vrijdag had ik een dagje vrij....Overdag heb ik braaf zitten studeren....Daarna ging ik naar Chie´s appartement om te computeren, tv te kijken en gewoon wat te kletsen....Chie heeft haar eigen japanse Sony laptop mee en op haar kamer heeft ze draadloos internet....

Het was erg gezellig, we hebben ook nog een film gekeken die erg ingewikkeld was...Dat was niet alleen omdat hij in het Spaans was...Ik denk dat ik er zelfs in het Engels niets van zou begrijpen....

Chie vroeg me of ik even wilde helpen met de wasmachine..Ze wist namelijk niet hoe die werkte...Nou ik zo handig als ik ben, natuurlijk helpen....Dus alle kleren erin, knopje aan...niets aan de hand....
Na een paar uur zegt Chie nou hij zal wel klaar zijn, dus Chie loopt naar de wasmachine en zegt: volgens mij is hij klaar hoor....Nou en ik vertrouw er dan op dat Chie gelijk heeft (als je die japannertjes al niet meer kunt vertrouwen.....) Dus ik trek zonder zelf te kijken (foutje) die deur in een keer open....Voel je hem al komen????
Ja hoor liters water stortten zich op mijn schoenen en enkels...Ik had nog de tegenwoordigheid van geest om het deurtje zo snel mogelijk te sluiten, maar het kwaad was al geschied....Bleek het dus gewoon een oude wasmachine waar het programma dus niet doorloopt....Nou goed programma weer aangezet en weer tijdje gewacht.....Einde van dit verhaal was dat we met de slappe lach geprobeerd hebben om de kleding zoveel mogelijk uit te wringen...Ik heb er nog een RSI-arm van hahaha....
Dat was dus vrijdag, nu is het woensdag en volgens Chie was de was gister zo goed als droog.....

Zaterdag ben ik met Chie en Yuka naar het hele grote winkelcentrum buiten Salamanca gelopen!!! Goed he, lekker gezond...Enige minpuntje is dus dat je aan de kant van een soort snelweg moet lopen om er te komen....Maar goed, het was erg grappig om met hun te winkelen.....

En daarna brak HET GROTE AVONTUUR aan....Ze gingen Japans voor mij koken....(zie de foto´s)... Ze hebben Tempura en Sushi gemaakt (met vis!!!)...Het was heel lekker en volgens de meiden ben ik een natuurtalent in het eten met stokjes...Ik kon mijn stokjes zelfs bewegen op een manier die zij nog niet kenden....Daarna hebben we voetbal gekeken...

Verder was het een rustig weekend zonder uitgaan...Ik moet namelijk al mijn krachten (en geld) sparen voor morgenavond...Donderdag 14 december is het hier namelijk oudejaarsavond!!!! Echt waar...het heet nochevieja para estudiantes...Het wordt nu gevierd omdat bijna alle studenten naar huis gaan met de kerst.....Er zijn overal feesten en om 00.00 uur luiden we alvast het nieuwe jaar in op de traditionele Spaanse manier....Bij elke slag van de klok (12 dus) eet je een druif...Verder moeten alles dames rood ondergoed dragen om een goed jaar af te dwingen....Ik ben benieuwd......

¡Hasta Luego!

  • 13 December 2006 - 20:01

    Fred:

    nou San het gaat maar door. het lijkt wel of je in Japan zit als ik de laatste series foto's zie. blij dat je ook nu van vis houdt . mag je ook met stokjes eten met linkerhand?
    nog een gelukkig nochevieja con todos
    Draaien in Bitterzoet was een groot succes. (veel handtekeningen en een contract) ik heb nog geen foto's gezien maar als k ze heb volgen ze spoedig.er is weer veel reuring in de tweede kamer dus ik ga gauw weer even kijken. Olga heeft een bedrijfsuitje. veel xxxxxx fred

  • 14 December 2006 - 16:01

    Marije:

    Hoi San,
    Ziet er gezellig uit. Tja, toch ff anders dan boerenkool met stampot.
    Leuk als je komt eten.
    1Ding weet ik zeker. Je mag niet voor mij wassen.;)

    Tot snel!
    Marije

  • 15 December 2006 - 12:02

    Rogier:

    Hee zus.
    Ziet er heerlijk uit! Vooral die foto van Yuka en Chie in de keuken met mes omhoog, erg grappig!

    Hier gaat alles goed. Eindelijk wat rust na een zeer hectische periode. Ben nog steeds heel blij met die Heineken pitch. Verder ben ik ook een beetje in love.. Maar daarover later meer!

    xxxx zie je snel in NL!

  • 16 December 2006 - 13:53

    Eileen:

    Hey Sannie,
    Nog 1 weekje,...........!!

    ff weer live bijkletsen,
    GEZELLIG!!!

    X Leen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 17423

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: