Nochevieja - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Nochevieja - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Nochevieja

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 December 2006 | Spanje, Salamanca

Vorige week donderdag was het Nochevieja (oudejaarsavond)....Dit wordt gevierd omdat met de echte nochevieja veel studenten in hun eigen land verblijven.....

Op het centrale plein, Plaza Mayor, waren echt enorm veel mensen....het hele plein was afgezet en bij alle ingangen stond politie en was er controle..... Toen we op het Plaza Mayor kwamen was het dus abnormaal druk....Wel heel gezellig druk....

Om twaalf uur hebben we het feest ingeluid en druiven gegeten....Ik weet niet of ik het in mijn vorige blog al had verteld....Maar druiven eten om twaalf uur is dus traditie....Bij iedere slag van de klok eet je een druif (12 dus...) Erg leuk...

Daarna waren er overal, in iedere discotheek speciale nocheviejafeesten.....Het is met uitgaan echt nog nooit zoooo druk geweest...Een aantal bars zijn we dan ook gelijk weer uitgegaan en bij andere stonden zulke grote rijen dat we het niet eens probeerden....Toch zijn we bij drie of vier verschillende bars geweest....Het was een enorm gave uitgaansavond....

Ik heb die nacht maar een uur geslapen en niet alleen maar omdat ik zo lang was uitgegaan... Ik was om 4 uur thuis, maar ons appartement is zo koud dat ik vervolgens drie uur lang heb wakker gelegen...Om 7 uur viel ik dus in slaap, om vervolgens om 8 uur weer op te moeten staan...Ook had ik de nochevieja avond koffie gedronken om wakker te blijven, met als gevolg dat ik mijn ogen dus met geen mogelijkheid dichtkreeg hahaha....

De dag erna heb ik een siesta gehouden van drie uurtjes, om vervolgens weer vrolijk uit te gaan.....

Over die kou in ons appartement....De verwarming werkt dus wel, maar het is alleen aangenaam als je er tegenaan of bovenop gaat zitten... Voor de rest verwarmt ie wel een klein beetje de omgeving...Maar de vloer is van steen en echt ook steenkoud (hahah woord is erg van toepassing hier)...dus het houdt de warmte totaal niet vast....
We hebben vervolgens met de huiseigenaar gepraat, om te vertellen dat we met onze kleren aan moeten slapen (ik slaap dus met sokken, joggingbroek, t-shirt en vestje)...Nou hebben we twee keer de ramen open gehad, omdat volgens christine koude lucht sneller opwarmt dan oude muffe huislucht....
Vervolgens deed de huiseigenaar het doen voorkomen alsof we naakt en zonder dekens slapen en de hele dag de ramen open hebben...Yeah alsof we dan zouden klagen!!! Dan heeft het echt een reden dat het zo bizar koud is....Maar goed, tante...misschien toch maar die elektrische deken mee terug nemen vanuit Nederland?!?!?!
Maar goed ik rol me elke keer als een molletje onder de dekens, omdat het onmogelijk is je hand of neus er bovenuit te steken als je niet wil bevriezen....Het klinkt overdreven allemaal, maar het is echt bizar......

Nog twee daagjes dan ben ik weer twee weken in Nederland om jullie allemaal weer te zien en te spreken....Het is dan ook redelijk vanzelfsprekend dat ik waarschijnlijk niet zal schrijven....

Dus, nu nog, vanuit Spanje: Feliz Navidad y Prospero Año Nuevo!!!!!!!!!
Dikke kus en tot gauw!!!

Sandra

  • 21 December 2006 - 11:04

    Marja Zevering:

    Hoi San, Ik ben een trouwe webloglezer (geen trouwe reageerder) en vindt het hartstikke leuk om lezen over jouw studentenleven. Leef helemaal met je mee. Ik wens je een hele prettige vakantie. Lijkt me een aparte ervaring om in je eigen land op vakantie te gaan. Misschien zie ik je nog op de verjaardag van je vader. Nog veel sterkte met de kou 's nachts. Doeii, Marja

  • 23 December 2006 - 17:59

    Eileen:

    hey ben nu dit aan het lezen, en als het goed is kom je nu al bijna aan in nederland. Op vakantie in je thuis landje, en toch moeten reizen, apart eigenlijk he! maaruh nu dus even niet meer je blogs lezen (was al routine, pc aan, meteen san's blog lezen), maar nu weer even live. Gezellig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 17412

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: