Weer aan de slag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Weer aan de slag - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Weer aan de slag

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Januari 2007 | Spanje, Salamanca

Tja en toen was die leuke vakantie weer voorbij...Gek indd op vakantie zijn in je eigen land...

Nu weer terug dus en gelijk weer lekker aan de slag....De priveles samen met Chie is voorbij...Vanaf maandag zitten er ongeveer 38 Amerikanen hier...Ze komen van een universiteit in Florida...Ook zijn er twee meisjes uit Zuid-Korea en twee vrouwen uit Zwitserland en Oostenrijk....

In ons appartement is nu een meisje uit Zuid-Korea gekomen....Het is erg grappig dat zij hier in Spanje een andere naam aannemen, aangezien niemand het anders uit kan spreken...Het meisje in ons appartement heet bijvoorbeeld hier Bianca en een ander meisje Anna....Het is enigszins lastig communiceren met haar aangezien ze bijna geen Engels en geen Spaans spreekt...Terwijl ze toch al 2 jaar Spaans studeert in Korea....

Ook een aantal Amerikaanse jongens heeft een andere naam...we hebben hier een robbie en een andrew en die heten hier roberto en andre....

Lekker druk dus in de school...maar wel gezellig...Uiteindelijk heb ik nog wel mazzel want in de klas van Christine zitten nu 8 mensen en in andere klassen zelfs meer...Mijn klas heeft ´slechts´ 5 mensen nu...Chie en ik natuurlijk en nieuw (Amerikanen) Robbie, Amy en Michelle.....

Is wel leuk, beetje verfrissing en vernieuwing in de klas...
Gister zijn we met zijn allen naar de film geweest...Voor de groep wordt namelijk van alles georganiseerd en wij kunnen daar van profiteren..Gisteren zijn we dus bijvoorbeeld naar de film geweest voor 3 euro...

Ze blijven 3 weken hier en hebben allemaal strikte regels gekregen...Ze zitten allemaal in een gezin en hebben tijden gekregen dat ze thuis moeten zijn...Verder moeten ze allemaal om 9 uur op school zijn, terwijl de lessen pas om 9.10 uur beginnen....
Maar de belangrijkste regel is dat ze nergens op eigen houtje heen mogen...Ze mogen dus niet reizen buiten Salamanca...Ze zijn een beetje paranoia over de bomaanslag op het vliegveld van Madrid...Dus nu hebben ze allemaal excursies waar ze overduidelijk geen zin in hebben hahaha....

Het is hier echt goed weer...overdag is het nog steeds rond de 14 graden en meestal met zon...ideaal echt.....´s avonds is het wel wat frisser al lopen de Amerikanen hier de hele dag in een sweater ook ´s ochtends als het 5 graden is...brrrr....
Mijn appartement is nu heel erg warm...hahaha...Komt ook wel omdat ik mijn eigen dekbed uit Nederland heb meegenomen en een flanellen pijama....Lekker hoor!!!!

We kijken nu al erg uit naar het weekend zodat we weer ouderwets lekker fiesta kunnen houden......
Maar ja eerst nog even een paar dagen door die ***subjuntivo heenworstelen...

Iedereen (o.a. Eileen, Marije, Peter, Judith, Kirsten, Rogier,Lon,Irma en Herman, Maria) bedankt voor de enorm leuke vakantie....In het bijzonder mijn lieve ouders, waar mijn lieve katje en ik 2 weken gruwelijk zijn verwend.....Love you all!!!

Muchos Besos y hasta luego

  • 11 Januari 2007 - 18:59

    Fred:

    San, al zo lang weer in Sal. en nog steeds geen enkele reactie?
    Iedereen raakt gewend aan je mooie leventje daar. How boring!
    Beckham vertrekt weer uit Madrid. na 3 jaar nog steeds geen woord spaans! Pode imaginar?
    Zondag as naar feestje van Rogier in Bitterzoet, na eerst een grote wandeling met mijn herensportclubje en daarna nieuwjaarsborrel van Reuring.en daarna dus Bitterzoet.
    Groeten aan alle americanos en vooral aan chie.
    Heb je alle foto's/filmpjes van de kerst al laten zien?

    xxxxxxfred

  • 11 Januari 2007 - 19:04

    Fred:

    P.S. Zie zojuist op waarbenjij.nu een cursus: gemakkelijk japans leren; www.luister enleer.nl
    dus als je tijd over hebt...

  • 13 Januari 2007 - 14:45

    Irene Muusze:

    Goh San, wat waren die tapas lekker op 1 januari.
    Mochten we ooit een spaans feestje houden kunnen we je dan inhuren? Dit smaakt namelijk naar meer11111

  • 14 Januari 2007 - 09:55

    Rogier:

    hey zus!

    ik vond het ook heel leuk dat je er was! Ga binnenkort even een vluchtje boeken en dan zie ik je daaro...

    xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 17421

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: