Nederlandse week - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu Nederlandse week - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Sandra Smalhout - WaarBenJij.nu

Nederlandse week

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 Maart 2007 | Spanje, Salamanca

Zoals het eerder al een keer koreaanse week was, had ik vorige week een echt Hollands weekje....

Op de school waren 2 Nederlandse meisjes: Valerie (18 uit Emmen) en Willeke (25 uit Soeterwoude)... Willeke is er nog steeds, in totaal een maandje...Daarna gaat ze richting het noorden om stage te lopen in een of ander dorpje in een cultureel centrum....

Valerie was hier een weekje omdat ze een talenreis had gewonnen bij Lingua....

Ook is er een nieuw Nederlands meisje gekomen die van tevoren op mijn site had gereageerd (Laura uit Hilversum)...

Verder was mijn lieve vriendinnetje Eileen er vanaf dinsdag tot zaterdag....

Vorige week zondag ben ik trouwens met Willeke en Bianca naar het museum geweest (ja die waar jullie ook waren, paps en mams)
Was wel ok, maar was niet heel erg onder de indruk...sorry ben toch een beetje een cultuurbarbaar, maar ik raak gewoon niet gefascineerd van oude lepeltjes, horloges en porseleinen poppen....Vond de vazen overigens wel heel mooi....

Maandag had ik afgesproken met Laura om een korte sightseeing te doen, maar niet teveel want ik wist dat ik het wonesdag weer opnieuw zou moeten doen met Eileen en Valerie..Hebben we dus ook gedaan, was leuk ben er echt bedreven in inmiddels...kan altijd nog een opleiding toerisme doen hahaha...

Dinsdag ging ik niet naar school, omdat ik Eileen op ging halen in Madrid...´s avonds hebben we gekookt en verder niet veel gedaan, omdat we allebei vroeg op waren...Wel hadden we nog even afgesproken met Chie omdat zij woensdag naar Parijs ging om haar familie te zien....

Woensdag, donderdag en vrijdag had ik daardoor priveles...Luxe, alhoewel les met alleen Chie ook zo goed als priveles is...

Donderdag heb ik voor ons vijven (allemaal nederlandse meiden dus) kaasfondue gemaakt...Volgens oud recept van mijn papsie, waar ik me altijd van kan herinneren dat het onwijs lekker is (tomaten-kaasfondue)

Donderdag en vrijdag zijn we uitgeweest en toen was het voor Eileen alweer tijd om te gaan...In eerste instantie zou ik dus met haar mee terug vliegen naar Nederland, maar aangezien ik dus heb besloten om hier langer te blijven ging ze toch maar weer alleen terug...

Zaterdag heb ik in een tapasbar voetbal gekeken met Willeke en Laura en daarna gingen we nog even poolen...Daarna uit...

Zondag rustig dagje en toen was het alweer maandag...

Deze maandag ben ik dus begonnen met de DELE-voorbereiding (het europese examen)...
Ik zit nu niet meer alleen maar samen met Chie, maar onze klas is uitgebreid met maar liefst 1 nieuwe student (Orse uit Korea)... Orse zit echter al wel een tijd bij mij op school....

Met DELE doen we oefenexamen uit eerdere jaren en het is echt heel erg pittig...Het DELE examen bestaat uit 6 onderdelen:
- Een luistertoets
- Een leestoets (heet dit begrijpend lezen hahaha??)
- Een deel grammatica
- brieven schrijven
- Mondeling deel waarbij je tekst en uitleg moet geven bij een aantal plaatjes...(je moet in een minuut een verhaal verzinnen)
- Een mondeling deel waarbij je 10 minuten over een vooraf gegeven onderwerp moet praten

Behoorlijk pittig dus... Vanaf nu dus nog harder studeren en veel veel oefenen!!!

¡Hasta Luego!

p.s. Ik heb veel foto´s geplaatst, ook bij mijn oude blogs....

  • 08 Maart 2007 - 20:59

    Liesbeth:

    Hoi Sandra,
    Leuk om weer iets van je te lezen! Wat een goed idee trouwens om mee te doen met het Europese examen,kan je nog wel eens goed van pas komen. Moet je wel slagen natuurlijk, maar dat lukt je vast wel. Je voornemen is in ieder geval oke:hard studeren en veel oefenen. Hoe moet het dan trouwens met uitgaan en plezier maken? Daar heb je/maak je toch nog wel tijd voor???
    Groetjes, Liesbeth

  • 08 Maart 2007 - 21:36

    Fred:

    lieve san, mooie foto's leuk verhaal
    heb ook de log van laura gelezen
    hier is alles ok. krijg weer de drukke tijd van seizoenbrochure purmaryn.
    tot gauw tot blogs. we hebben de film das leben der anderen gezien. heel mooi moet je ook zien als die daar draait.
    xxxxfred

  • 09 Maart 2007 - 01:02

    Simcha:

    Hoi Sannie,

    Heb even je weblog niet gelezen want ook in mijn leventje was weer het een en ander gaande.

    Niet zulke spannende avonturen en gestap zoals jij, maar ja die fase heb ik al lang achter de rug...haha

    Wel leuk om weer even bij te lezen en SUPER voor jou dat je langer in Salamanca blijft. En dat examen ga jij gewoon halen, daar ben ik van overtuigd.

    Wel jammer dat je er niet bent als ik weer een mijlpaal bereik..41!!!! Geen idee of ik de kracht heb om het te vieren maar toch...

    Anyway...nog heel veel plezier met alles daar en blijf ons op de hoogte houden!

    Dikke XXX Simcha

  • 09 Maart 2007 - 13:57

    Olga:

    Hoi San, Leuk om iedereen op de foto te zien. Je Dele oefeningen lijken me pittig, maar je kan het. Is er nog een mogelijkheid tot herkansing na 11 mei.
    Sprak net Ted. Maria woont daar weer en blijft er tot 23 mei. Ze verwachtte je verleden week, maar nu dreigen jullie elkaar mis te lopen. Mail haar maar even.
    Succes!
    xxxOlga

  • 10 Maart 2007 - 15:41

    Eileen:

    Hey Sannie, wat gaat de tijd weer snel, vorige week was ik nu aan het wachten in het vliegtuig om weer naar nederland te gaan. Ik heb 5 super dagen gehad bij je, en vond het erg leuk om te zien hoe je leventje daar is. Merk dat je alweer lekker veel gedaan hebt deze week!! Doe je maria, willeke, chie de groetjes van mij!!! P.S hoe is het nu met die lege kamer naast je:) xxx

  • 24 Maart 2007 - 08:36

    Rogier:

    Lieve zus.
    Heel veel kussen uit Bangkok!!!

    mail je later wel wer ff.

    xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sandra

Welkom allemaal op mijn reis-weblog.....leuk dat jullie een kijkje komen nemen en mij volgen op mijn grote avontuur....Ik ga voor 6 maanden naar Salamanca (in Spanje dus)...Hier ga ik via een talenschool Spaans leren.....afgelopen juni ben ik afgestudeerd voor HBO Maatschappelijk Werk...Het leek mij dan ook een goed moment en een goede kans om dit avontuur nu te ondernemen...veel leesplezier!!! p.s. reacties zijn altijd welkom...

Actief sinds 25 Aug. 2006
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 17415

Voorgaande reizen:

03 September 2006 - 03 Maart 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: